top of page
  • Maya Dicker

" הכרת תודה והערכה הן סגולות המפתח לחיים טובים יותר"


"הכרת תודה והערכה הן סגולות המפתח לחיים טובים יותר, הם לחש הקסם הממיס שנאה, עלבון ועצב, תרופה המרפאת מצבי נפש סובייקטיביים, מחזירה את הכבוד העצמי, הביטחון והחיוניות אל חיינו".

(Gurudeva) Sivaya Subramuniyaswam



ראשית, מה היא הכרת תודה?

שאלה בנאלית ויחד עם זאת מעבר למחשבות בין האוזניים, אם נאפשר לעצמנו לחוש באמת, זוהי ממש תחושה פיזית שניתן לחוש באזור הלב כאשר עוצרים באמת ונזכרים בכל הטוב בחיינו.

לרוב, אנשים זוכרים את ההתרחשויות הרעות, כנראה בגלל מנגנוני הישרדות עתיקים במוח (המערכת הלימבית) שמתעדפים רשמים עמוקים יותר בתת המודע של הדברים שכביכול או באמת "איימו" עלינו פיזית ורגשית, אנחנו נוטים גם לקחת כמובן מאליו את הדברים הפשוטים והברורים ביותר בחיינו כמו הגג מעל הראש, הבגדים על הגוף, האוכל על השולחן, הבריאות היחסית ומערכות היחסים הכי קרובות.


פסיכולוגית ככל שנחוש מאויימים ומפוחדים היכולת שלנו לפתוח את הלב ולראות את "האחר" כדומה או בכלל לחשוב בהגיון שלא לדבר על מחוץ לקופסה מצטמצמים לאפס.

הכרת תודה היא תרגול פסיכולוגי ורוחני עוצמתי, כדאי להתרגל להוציא נייר ועט לפחות פעם בחודש ולפרט את כל הטוב בחיינו. ויש המקפידים כל לילה לפני השינה למנות את הטוב. הרשימה גדלה ככל שנשקיע בכך זמן. כשרגשות של הערכה אוהבים מתחילים לזרום על כל הטוב בחיינו הסליחה בכוחה להתגבר על הכל. המיסטיקן הקתולי, מייסטר אקהארט אמר: "אם התפילה היחידה שתאמר אי פעם בכל חייך היא תודה. זה מספיק".

הכרת תודה היא אחד המשאבים היקרים ביותר שיש ברשותינו, יש בכוחה לשנות את חייהם של אנשים.

מה הוא ההיפך מהכרת תודה?

ההיפך מהכרת תודה- קורבנות,

יאוש ואומללות הן מחלות השוחקת כל שביעות רצון וממלאות את חיינו בריקנות.

ביכולתה של הכרת תודה והערכה לחולל פלאים.

כן, כל אחד מאיתנו יכול לעשות שינוי. העולם משתנה, ואנחנו יכולים לגרום לו להשתנות לטובה, בכך שנשקיע את המשאבים הדרושים לשנות את עצמנו.

או שנוכל להשאיר אותו (את גורל עולמנו ועולמנו הפנימי) בידיי אלה שימשיכו לדבר חושך, זו בחירה שלנו. קורבנות וצדקנות הם מצבים רגשיים ממכרים שפותרים אותנו מלקיחת אחריות על חיינו כאשר הם נמשכים מעבר לצורך ומשמרים את ההזנחה העצמית הבלתי רציונלית והתגובתית שלנו, ההחלטה למצוא חיוביות והכרת תודה, לא כמו אימוג'י שמרוח לו חיוך דק על החיים כמשדר פרסונה של הצלחה, אלא מתוך מחויבות לתרגל הערכה עמוקה בחיים שלנו על היופי, האהבה והשפע שקיימים כבר עכשיו הופכת את המתרגלים למהווים אור מגדלור לאחרים בדרך.

יש ערך עצום והבדל משמעותי גדול שיכול להכות גלים של שינוי רק בהחלטה האישית לשאוף לשינוי עצמי... מקורבנות להכרת תודה, והמטרה כאן היא לא שלמות אלא קבלה עצמית, אומץ במקום קונפורמיזים, מבט ישיר ואמיץ אל תוך הדברים שמפעילים ומפחידים אותנו, כי ככל שנקבל ונאהב את עצמנו נוכל להכיל אחרים גם אם דעתם שונה משלנו.

הרי כל כך פשוט לבטא מעט הערכה וטוב לב, ואין דבר יותר משמח מלשמח אחר. רק קצת טוב לב מרפא את הנפש. ובימים אלה, כאשר רבים כל כך מתוסכלים, מפוחדים, מוטרדים וזקוקים למעט הערכה ועידוד, טוב הלב שלנו יכול לעזור. אבל זה בתנאי שנאפשר לעצמנו להתבסס בראייה אמיתית של הטוב ונשקיע בעצמנו את כל הנדרש כך שנוכל להיות כמו דלי שעולה על גדותיו ונותן כבדרך אגב, כאשר זה נכון, באותנטיות ללא מאמץ או הקרבה עצמית וגם ללא ציפייה להערכה.

55 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page